2014. június 21., szombat

Kritika: Iron Man's Daughter




http://shieldironmanlanya.blogspot.hu/
Kedves Dórii!
Örülök, hogy megkértél a kritikaírásra, mert én magam is nagy Bosszúállók rajongó vagyok.Eddig még nem találkoztam effajta fanfictionnel, ezért izgatottan láttam neki az olvasásnak.

Design:
Sokáig gondolkoztam, mire rájöttem, mi is zavar a designnal kapcsolatban. A menüpontok rendben voltak, képekkel is színesebbé tetted az oldalt, rendben, de könyörgöm, fekete alapon fehér kisbetű? Ez kínzás. Próbálj meg egyhuzamban elolvasni három fejezetet, hidd el, nem fog könnyen menni. Szerintem ezen változtass.
Nem értettem, miért a piros színt választottad, mikor a filmek alapszíne a kék és árnyalatai. Számomra Josh Hutcherson jelenléte a fejlécen is alaptalannak bizonyult. (Nem mintha egyébként nem imádnám a srácot teljes szívemből.) A szereplőknél Luke-ként van feltüntetve, de csak a negyedik résztől jelenik meg. Miért nem Petert tetted a fejlécre? Ő a főszereplőd legjobb barátja. De ha már a Drága Peeta-t választottad, akkor egy másik kép előnyösebb lett volna, nagyon kitűnik ebben a fehér öltözékben.
A blog témája nagyon jó és annyi mindent lehetne kezdeni ezzel kapcsolatban photoshop szempontjából. Sok anyag áll rendelkezésre az interneten is. Pötyögd be a képkeresőbe, hogy „Agents of Shield” és az „Avengers” kulcsszavakat. Megéri. De ha nem értesz a designhoz, nem baj, kérj segítséget, akár tőlünk is. :)
5/10
Iromány:
Először is azt szeretném mondani, hogy sürgősen írd át a bejegyzések címeit, mert van két harmadik fejezeted és az ötödik után pedig negyedik jött. Ez egy kicsit zavaró volt. (Konkrétan elvesztettem a fonalat. Nem túl jó, ha az olvasó már az elején azt sem tudja, hova nézzen.)
Az ötlet maga jó, de a kivitelezés hagy maga után kivetnivalót. Eddig talán egyszer találkoztam azzal a jelenséggel, hogy egy blogger írói képessége visszafejlődik. Nos, Te vagy a második. Az első egy-két rész, még rendben volt, de a többi valami katasztrofális. Először csak a Word helyesírási ellenőrzőjét akartam javasolni, de mire végeztem az olvasással, már inkább a nyelvtankönyvet ajánlanám. Itt a nyár, nézegesd át anyanyelvünk szabályait, különös figyelemmel tekints az „összetett mondatok” fejezetre. Ha ezt nem szeretnéd (ami elég nagy baj, mert mégiscsak Magyarországon lakunk és a magyar nyelvet kellene helyesen beszélnünk), keress egy megbízható Bétát. Mivel én szabad vagyok a nyárra, elvégezhetem a javítást én is. Ha szeretnél élni a segítségemmel, jelezd chaten.
Nemcsak a helyesírással voltak problémák, hanem a tartalommal is. Figyelj a karakterekre. Ezalatt azt értem, hogy Steve Rogers, aki a sztori szerint a világháborúban szolgált, nem valószínű, hogy gyakran használna XXI. századi szlenget. Próbáld meg jobban megismerni a karaktereket. Készíthetsz listát is róluk. Az internetről gyűjthetsz adatokat róluk hozzá, így még hitelesebben tudod megjeleníteni őket az írásodban.
Tetszett, hogy zenéket, képeket is csatoltál a fejezetekhez. Ne hagyd abba eme remek szokásodat.
6/10
Összhatás
Hát… Nem tudom, szerintem ezt még gyakorolni kell. Ezt a sablont én egy vámpíros írásnál használnám. A kurzor mit szeretne szimbolizálni?
3/10

1 megjegyzés: